Zmiany w sposobie rozliczeń wodomierzy podliczników
Informacja dla odbiorców PIM Sp. z o.o., rozliczających ścieki z uwzględnieniem wskazań licznika wody
bezpowrotnie zużytej dla miasta Czechowice-Dziedzice z wyłączeniem odbiorców sołectw: Ligota, Zabrzeg i Bronów
Szanowni Klienci!
Informujemy, że od 1 maja 2020 r. PIM Sp. z o.o. wprowadza zmiany w sposobie rozliczeń wodomierzy służących
do pomiaru wody bezpowrotnie zużytej, głównie w zakresie sposobu dokonywania odczytów stanu.
Przedsiębiorstwo będzie dokonywało rozliczenia za dostawę wody bezpowrotnie zużytej na podstawie podawanych przez Klienta wskazań wodomierza zamontowanego jako podlicznik.
Prosimy o podawanie odczytów bieżących, do końca miesiąca kalendarzowego, w którym miał miejsce pobór wody bezpowrotnie zużytej. Podany odczyt będzie podstawą do pomniejszenia ilości odprowadzonych ścieków do sieci kanalizacji sanitarnej w danym okresie rozliczeniowym. Brak regularności w podawaniu stanu wodomierzy podliczników
nie będzie podstawą do wystawienia faktury korygującej. Tym samym zużycia wodomierzy podliczników nieuwzględnione
w danym okresie obrachunkowym zostaną rozliczone w kolejnym okresie obrachunkowym.
Podanie odczytu może być dokonane poprzez:
- wypełnienie formularza na stronie internetowej PIM – zakładka Dla Klienta / Podaj stan wodomierza/ Wodomierz wody bezpowrotnie zużytej/,
- e-mailowo na adres sprzedaz@pim.czechowice-dziedzice.pl
- telefonicznie dzwoniąc pod numer 32 215 43 40 wew.141-143
- osobiście w Dziale Sprzedaży i Umów.
W przypadku niepodawania wskazań podlicznika, przyjmowany będzie stan zużycia „0”, a rozliczenie bezpowrotnie zużytej wody zostanie dokonane kompleksowo za okres roczny po odczycie kontrolnym pracownika PIM, w najbliższym po odczycie okresie rozliczeniowym.
Wodomierze na bezpowrotnie zużytą wodę będą odczytywane przez PIM tylko kontrolnie, jeden raz w roku kalendarzowym. Dokonane odczyty zostaną zweryfikowane z aktualnym stanem podanym przez Klienta indywidulanie i ewentualne różnice rozliczone zostaną z najbliższą wystawioną fakturą za odprowadzone ścieki.
Informujemy również, że istnieje możliwość dokonywania odczytów podliczników przez PIM, ale tylko w systemie radiowym. Koniecznym jest wówczas wyposażenie punktów poboru w odpowiednie nakładki radiowe, których warunki techniczne określi PIM. Koszt zakupu, montażu, utrzymania i legalizacji oprzyrządowania ponosi Klient.
Szczegółowych informacji na ten temat można uzyskać w Dziale Technicznej Obsługi Klienta.
(tel. 32 215 43 40 wew. 150, 151, 152; email: techniczny@pim.czechowice-dziedzice.pl)
Proponujemy skorzystanie z naszego Systemu Powiadamiania. Wówczas, przed planowanym wystawieniem faktury za ścieki, będziemy wysyłać przypominająco sms o podanie odczytu podlicznika. W tym celu zachęcamy Państwa
do wypełnienia wniosku „Zgoda-przesyłanie powiadomień (IK-04)” dostępnego na stronie internetowej Przedsiębiorstwa – (dotyczy klientów nie posiadających tej usługi).
Jednocześnie przypominamy:
- Wskazania wodomierza zamontowanego jako podlicznik wody stanowią podstawę do rozliczeń tylko w przypadku, gdy wodomierz posiada nienaruszoną plombę oraz ważną cechę legalizacyjną.
- Przedsiębiorstwo zastrzega sobie prawo do kontroli wykorzystania wody zgodnie z przeznaczeniem.
- Zaprzestanie odliczania ścieków w ilości odpowiadającej zużyciu wody naliczonemu przez podlicznik nastąpi
w szczególności w przypadku:
- stwierdzenia poboru wody na cele inne niż określone w warunkach,
- uszkodzenia wodomierza, modułu radiowego, plomb lub cech legalizacyjnych,
- dokonania jakichkolwiek przeróbek instalacji do rozliczania wody bezpowrotnie zużytej,
- upływu okresu cechy legalizacyjnej i braku ponownej legalizacji.